FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Snickra på vindskyddet på Hönö

Nils Abrahamsson     



Nu på fredag gör vi ett första ryck med att spika ihop väggar och botten som vi sen skall lyfta ut med helikopterhjälp.
Troligen klarar vi det med dom som redan anmält sig men har du lust så hör gärna av dig ifall vi får ngt avhopp.
Hela fredagen 1juni.

Men framförallt behöver vi mera hjälp av en snickarkunnig för att få ihop grejorna ute på udden, så det inte blir för mycket amatörernas sammankomst. Det kommer att bli ngn gång efter den 11juni då vi gör helikopterlyftet.
Så om du är snickare, eller näst intill, och har tid så hör väldigt gärna av dig!! >>> nils.a@home.se eller 0708-194477

2007-05-27 22:32:42


Nils Abrahamsson     



Inte utan ansträngning har jag lyckats få upp åtm ena handen till keyboardet. Vi blev sex tappra som har sågat o spikat o spikat hela dan....
För att travestera sir Winston, sällan har så få jobbat så mycket för så många :o))
Vi har lyckats förbruka virke för bortåt åtta tusen spänn. Resultatet är färdigt regel-skelett till två gavlar och en tredjedel av bottensektionen. Plus att allt virket är sågat för de återstående två tredjedelarna och bakväggen. Som vi tänker spika ihop imorgon (om vi orkar). Plus såga upp lite rester till baksidans panel. Och kanske hinna bära fram resten av virket inför helikopetrlyftet nästa måndag (11e).
Men det är bara tre av oss som kan imorgon...
Det är inte bara spika utan en hel del bära oxå så det vore käckt om ngn mer kunde dyka upp.
Vi tänker vara där runt kl 9 fram till 13 när brädgården stänger.

Jag kan oxå berätta att vi nu fått sponsorfärg till målningen! Gratis. Från Huggets Färg & Gross

natti natti
Björn Hampus Leif Owe Roger o Nisse

2007-06-01 20:41:40

 
Nils Abrahamsson     



jodå, vi fick ihop det i lördags. Owe Leif och jag och som tur var fick vi förstärkning av Bengt, annars hade vi inte kommit i mål innan dom stängde. Hur det gick till framgår av några bilder på http://nilsab.se/vindskydd/
Som framgår av ena bilden har Owe råkoll på vad som händer i buskarna samtidigt...
Nu kommer helikoptern på måndag kl 13.
Innan dess skall vi plocka fram lite mer bräder och cement mm. Vi måste vara åtm tre på varje ställe kl 13, eller kanske 12:30
Vi är hittills Leif, Berndt jag och Jan, dvs vi behöver några till!!! Det kan nog dessutom bli kul att beskåda. Hörselskydd rekommenderas!
Om du kan komma ut o hjälpa till så meddela mig på tfn lr mejl (se första inlägget ovan) så slipper jag börja tjatringa...

2007-06-06 14:49:58



Svara på
detta inlägg