FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Spahelg i Torslandaviken...

Niklas Aronsson     



...blir det den 10-11 mars! Om det regnar alltså! Fast den saliggörande leran finns där ändå för den som vill vältra sig i den. Röjning och allmän uppfräschning blir det i alla fall - av området i första hand.
I höstas slöt inte mindre än tolv personer upp för att rensa den västra sidan från allsköns bråte.
Nu behöver vi vara minst lika många eftersom tuffa uppgifter återstår.
Vi går ut stenhårt på lördagen. Då gäller samling 10:00 vid Vadskärsudden (grusplanen). Meningen är att rensa bort så mycket sly och buskage som möjligt. Medtag gärna egna verktyg, lämpliga sådana, således inga rubankar, däremot alla vassa tillhyggen ni kan uppbringa.
På söndagen fortsätter vi med andra sidan, den västra. Även då samling 10:00.
Arrangörer av tillställningen är GOF och Föreningen Torslandavikens naturreservat.

Jag repeterar:

Lördag 10 mars - samling 10:00 vid Vadskärsudden (grusplanen)
Söndag 11 mars - samling 10:00 vid fågeltornet på västra sidan av viken.

Over and out



2007-02-28 23:49:51


Stina Thelander     



Jag har fått en fråga om man måste ha med egna verktyg eller om det räcker och ta med grannen.

Svarade att det räcker med grannen så jag hoppas att någon har med sig extra redskap

/Stina



2007-03-02 12:43:29


Niklas Aronsson     



Antalet personer är viktigare än mängden redskap, det finns uppgifter där det räcker med enbart muskelkraft.
Det kommer finnas containrar uppställda.
Samlingsplatsen på söndagen blir vid pumphuset mellan modellflyget och Karholmsdammen, och inte vid fågeltornet som jag skrev först.


2007-03-02 13:15:20


Niklas Aronsson     



Det drar ihop sig. Glöm inte lördagens spahelg i Torslandaviken!
// Vi ses!

2007-03-07 19:37:17

 
Stina Thelander     



Oj, så bra det blev! Trädlärkan tycks gilla att flyga över den nyrensade grusplanen.
Och på andra sidan verkar det mesta av den i detta Forum omtalade Flotten med allt sitt tjuvgods vara lagt i containern. Skönt!

// Vi sågs

2007-03-11 17:57:31



Svara på
detta inlägg