FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Sträcket vid Västra begravningsplatsen.

Kristoffer Nilsson     



Hej!

Eftersom jag inte har din e-postadress, Sven Ängermark, så frågar jag dig denna väg istället var du står när du räknar sträcket vid Västra begravningsplatsen? Jag är själv "granne" med lokalen så därav mitt intresse... Kul med lärkfalken. Du får gärna svara på min e-post kristoffer.nilsson5@comhem.se Må väl!

2006-09-24 21:40:50


Sven Ängermark     



Hej
Jag brukar stå på det höga berget som ligger direkt söder om kyrkogårdens adnimistrationsbyggnad och öster om minneslunden. Lättast tar man sig upp från södersidan där det finns en stig mellan buskarna. Hälsn. Sven Ä

2006-09-25 13:27:16


Niklas Aronsson     



Hur är det med gravand?
Domherre är väl allestädes närvarande antar jag, eller är det likgiltigt? Är det inte väl dött där?
Förlåt! :-)



2006-09-25 22:32:22


Sven Ängermark     



Nejdå,..har sett skrattmås och snart kommer ju gladan....

2006-09-26 08:44:57


Pär Lydmark     



En kyrkogård låter som en mycket optimal plats att skåda på, det finns väl få ställen där kryssen står så tätt i backen? Enligt den legendariske skådarikonen Urna Unger går sträcket oftast också väldigt likriktat över just kyrkogårdar, vilket underlättar räkningen.

För övrigt borde väl alla korsnäbbar vara tämligen vanliga, kanske framför allt bändel (om man väljer att uttala det på bred stockholmska... bendel). Ett tips är att höra med kyrkovaktmästaren om någon gammal skotte ligger begraven där. Kanske är det äntligen dags för ett fynd av skotsk korsnäbb i Sverige?

Sorry, men jag kunde inte heller låta bli nu när tråden redan har tappat greppet så fint, tack vare Niklas :)

2006-09-26 13:03:52

 
Sven Ängermark     



Spiken i kistan muntergökar!

2006-09-26 13:55:34



Svara på
detta inlägg