FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Upplevelser i fält 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Upplevelser i fält


Till
översikten
WAP och Dellming

Tommy Mogren     



Ja, tack för WAP och Björn Dellming's beskrivning hur man kom till platsen för den Brandkronade Kungsfågeln.

Med min 11 månaders dotter på ena armen och mobilen i andra letade jag mig fram genom skogen i jakt på fågeln. Tack vare WAP funktioen kunde jag läsa på platsbeskrivningen och hitta rätt efter att ha tagit fel sväng tidigare.

Mysigt att sitta och mumsa lite mellanmål och lyssna på fågeln i det underbara vädret.

:-)

Tommy

2006-06-14 19:09:38


Björn Dellming     



Hehe! Det var så lite så :)
Själv tackar jag Magnus Unger för den oerhört detaljerade vägbeskrivningen jag fick av honom :)

2006-06-14 19:16:59


Tommy Mogren     



Är klart avundsjuk på dina bilder. Mkt bra!
Behövde du fulla 800mm för dom ?

Önskar jag fått se den lille rackaren...

Kanske sitter den kvar så jag hinner ta en tur till... ?
*hoppas*

Tommy

2006-06-14 19:48:00

 
Björn Dellming     



Man tackar! :)
Ja, jag körde nog full zoom (alltså 800 mm) på dem. Dock var det lite taskigt ljus så jag fick gå ner på ISO 1600 för att få vettiga slutartider. Jag hade en önskegren i solen som jag hela tiden hoppades att den skulle sätta sig på men den kunde nog inte riktigt läsa mina tankar :) Men jag är glad att jag fick se den överhuvud taget, för den höll sig nästan hela tiden högt upp i träden. Den var bara nere vid ett tillfälle under tiden jag var där och då i ca 2 minuter... men det kan nog variera hur den beter sig.

2006-06-14 20:00:43



Svara på
detta inlägg