|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Problem med Svalan
|
|
|
|
|
Lars Gustafsson
|
|
Jag har ett problem med och en fråga om Svalan:
Problemet består i att jag då jag använder Excel-inmatning (suveränt sätt att rapportera!) inte kan lämna tom ruta. Alla fåglar räknar jag inte men vill ändå ha med dem i mina observationer. Jag uppmanas att skriva in ett numeriskt värde och kan inte skicka formuläret vidare utan att göra detta. Trots att det i instruktionen står att man kan lämna tom ruta i "Antal". Jag har försökt i två olika web-läsare (Safari och Camino som är en avskalad version av Fire-Fox). Är det någon annan som har samma problem eller någon som vet om och hur problemet kan avhjälpas.
Frågan: Då jag går in på "Personligt" och sedan "Topplistor" kan jag i kolumnen till höger –"Lokaler" – klicka på en lokal och få upp en lista över arter och datum för lokalen i fråga. I mitt fall har 5 arter (av totalt 99) för en viss lokal datumet "1 januari 1900" trots att det i Svalans rapportdatabas finns korrekt datum för observationerna. Varför är det på detta viset? Vad kan man göra åt det?
Lars Gustafsson
2005-10-15 11:30:41
|
|
|
|
|
|
Jörgen Grahn
|
|
Jag har ingen erfarenhet av varken topplistor eller excelinmatning, men de låter som buggar i Svalan och bör rapporteras (med lite mer detaljer).
Vad jag förstår rapporterar man fel till Johan eller Johan. Jag skulle skickat två separata mail med en felrapport i vardera, så dom inte blandas ihop.
2005-10-15 21:18:58
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|