FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Kartan fattar! (Mindre sångsvan)

Patrik Jansson     



Lägger in en mindre sångsvan på svalan, för övrigt upptäckt av Ingemar Åhlund.
Väljer på befintliga lokaler Sörbo, Uddevalla, Boh. Vad händer?
Jo, svalan redovisar lokalen som "Boh", Kustobsar som "Uddevalla k:n, Boh". Det är ju inte utan att man blir förvånad när man klickar på kartan och pricken sitter helt rätt! Vid Sörbo, Uddevalla, Boh!!!
Har väl säkert gjort nått fel? Vad är det frågan om?

2005-03-23 20:30:56


Magnus Unger     



Det verkar vara flera som haft detta problem, jag vet dock inte med säkerhet vad som gått fel men jag har en teori.

Jag antar att du använde fliken Egen fyndplats för att hitta lokalen?

På denna sida skall man zooma in till högsta nivån och sedan klicka på visa lokalnamn, då får man en länk där man kan klicka på lokalnamnet man vill rapportera på. Då dyker lokalnamnet upp i det ljusblåa fältet ovanför kartan och sedan kan man gå till rapportera fliken och lägga in obsarna.

Det jag antar att du kan ha gjort är att du klickat på svalan för att ange en ny fyndplats och sedan klickat på den gröna prick som motsvarar Sörbo, i och med detta har du skapat en ny lokal som du ännu inte namngivit. Går du nu till fliken rapportera rapporteras obsarna med en lokal utan namn som ligger i Uddevalla kommun, Boh.

Kan det varit något sådant?

2005-03-23 22:23:28

 
Patrik Jansson     



Kollade vilka "närbelägna lokaler" som fanns och tyckte Sörbo (efter att ha "zoomat in") stämde bra, varför jag klickade i den på "välj".
Tackar för redogörelsen om hur man ska göra!

2005-03-23 23:29:38



Svara på
detta inlägg