FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Minnesstund Lars Larsson

erling larsson     



Ornitologen och fågelvännen Lars (Lasse) Larsson lämnade oss den 24 augusti efter en tids sjukdom.

Saknaden är stor hos familj, släkt och hans många vänner men också hos Sveriges ornitologer, som nu har gjort en stor förlust.


Minnesstunden äger rum onsdagen den 10 september kl 16.30 i Teaterhuset, Mölndal. Svar om deltagande till birds@premium.se senast 5 september.

Du som vill hedra minnet av Lars, ge gärna en gåva till BirdLife International pg 19 94 99-5.

Vid ev. frågor kontakta Fonus tel. 031-85 98 40.

2014-09-02 15:30:44

 
Nils Håkan Peterson     



Med ont i hjärtat har budskapet nått mig - att Lars Larsson är I himlen med alla världens fåglar. Under mina första år som fågelskådare och GOFs exkursioner var Lasse den jag kanske minns och uppskattade mest. Resa till Skagen mars 1986 tillhör en av höjdpunkterna I mitt skådarliv. Vitvingade och vittrutar, hybrider och tofslärkor, bl.a. - men mest minns jag när den blå bussen (något åldrande) skulle passera tullen tidigt på morgonen 16 mars. Vadarexkursionen en sen julidag I Halland är också ett av mina starkaste minnen. Lasse var alltid närvarande och kunde inte bara bestämma en grumlig trut utan också de flesta av oss I följet - många år efteråt.
Stor saknad - samtidigt som jag är oerhört glad att fått förmånen att vara nära Lasse några ganger - fyller hjärtat. Stunder som aldrig kommer tillbaka - flimrar forbid..... fasterbo och en skarp blick naglad fast, som gör det omöjligt att komma undan. Lasse I morgonljuset - omgiven av storörade och hungriga adepter...
Tack Lasse för din inspiration, dina ovärdeliga tips och aldrig sinande energi. Vila I frid.
/Håkan P

2014-09-05 18:52:16



Svara på
detta inlägg