|
|
|
|
|
|
|
|
Vad sysslar fågeln med?
|
|
|
|
|
Lars Kellgren
|
|
När jag rapporterade en stenknäck för en stund sen, så skrev jag "Fågelbordsbesök". När det poppade upp på Kustobsar står det "häckning". Antalet "1 ad" hade också fallit bort! - Man skäms! Lars Kellgren Tanumshede
2005-03-02 09:52:34
|
|
|
|
|
|
Torbjörn Janson
|
|
Ja jag blev förvånad över att se "häckning" nämnas så tidigt på säsongen. Ja korsnäbbarna är väl igång iofs. Men det går väl att redigera om obsarna i efterhand så ändras uppgifterna som visas. Hälsningar Tobbe
2005-03-02 10:34:20
|
|
|
|
|
|
Per Flodin
|
|
Hej! Verkar väldigt konstigt, jag har inte hört talas om något liknande problem. Det du kan göra är att logga in och söka fram obsen i "visa obsar", markera till höger och klicka på ändra. Då öppnas ett fönster där du kan rätta till rapporten. M.v.h. /Per Flodin
2005-03-02 10:40:46
|
|
|
|
|
|
Magnus Unger
|
|
Hur anger man "Fågelbordsbesök", du kan inte av misstag använt "Besök vid bo" då blir det ju automatiskt häckning?
Anledningen att 1 ad försvunnit beror troligen på att du just skrivit "1 ad" i antalfältet, detta går inte utan antalfältet får enbart ha siffror. Adult får du ange i åldersfältet.
Hoppas detta förklarar dina problem annars får du höra av dig.
Felet ligger inte hos Kustobsar då obsen visas på exakt samma sätt i Dagens fågel.
Som sagt gå in och ändra obsen på ovan beskrivna sätt.
2005-03-02 10:45:56
|
|
|
|
|
|
Peter Strandvik
|
|
Obsen rättad enl ovanstående uppgifter!
Hälsn Peter Strandvik Svalan-adm, Bohuslän