FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Rapportering/RRK 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Rapportering/RRK


Till
översikten
Årsrapporten 2010

Håkan Thorstensson     



Vill minnas att det i samband med utgivandet av FpV 4/11 flaggades att årsrapporten för 2010 var på gång. Nu när snart februari 2012 är till ända finner jag det befogat att stillsamt undra när rapporten kan tänkas dimpa ned i min brevlåda.

Med viss reservation för att jag kan ha slarvat med betalningen...

2012-02-27 12:24:42


Johan Svedholm     



Jorå, den är fortfarande på gång... Men den har aldrig vart så nära tryck som nu! Skämt åsido, tyvärr har den försenats ännu mer av olika skäl, men nu är den nästan färdig att gå till tryck. Pär Lydmark kanske har närmare besked om tidsplanen om han skulle titta förbi här.

Vi beklagar naturligtvis att det har dragit ut på tiden. Samtidigt som rapporten utgör ett historiskt faunistiskt dokument gör den sig i läsarens händer kanske bäst som en färskvara, innan obsarna förbleknat helt i minnets dunkla vindlingar. En viss tid måste det naturligtvis ta, vi vill ju inte lämna ifrån oss en hafsig slutprodukt, men att det dröjer över ett år är inte acceptabelt och det ber vi om ursäkt för. Om det kan vara till någon glädje kan jag dock meddela att vi kommit ovanligt långt på 2011-rapporten!

2012-02-28 00:34:48

 
Pär Lydmark     



Jodå, det är nog verkligen befogat att undra nu. Med facit i hand var det lite olyckligt att det flaggades för att den snart var på gång i nr 4, men det var det - egentligen. Det visade sig dock när alla bilderna skulle läggas in att vi hade lyckats med en härlig kommunikationsmiss och glömt driva in 3/4 av originalbilderna från fotograferna. Det tog några veckor att ordna upp det och sen kom julhelgen emellan och vips så fanns det inte så mycket tid över i januari. Som grädde på moset kraschade en hårddisk på 1 TB för mig i slutet av januari, precis när jag skulle dra igång det nya slutförandet av fågelrapporten + FpV nr 1. Jag meddelade just det i en annan tråd här, men kortfattat blir FpV ca en månad sen och kommer i andra halvan av mars. Fågelrapporten 2010 kommer innan FpV.

Inget ont som inte har något gott med sig dock. Bildförseningen i december gjorde att jag fick tid att se över layout och produktion på fågelrapporten också, precis som jag gjorde med FpV i somras. Jag har lagt extremt mycket tid på att skapa automatiserade flöden och upplägg som gör att kommande rapporter kommer att kunna sammanställas fortare. Dessutom har vi i Rrk lagt upp en tydligare arbetsplan för att verkligen kunna få ut 2011:an innan sommaren. Vi har haft det målet förr också men då har det mer känts som en utopi. Nu tror jag verkligen det blir av (men vis av erfarenhet ska vi nog inte lova något säkert där).

2012-02-29 20:51:30



Svara på
detta inlägg