FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Ringmärkning?

Daniel Gustafsson     



Hej,
Jag undrar ifall det är någon alls i området som regelbundet håller på med ringmärkning och som skulle kunna tänka sig att lära upp mig (igen) under året, med målet att en dag själv kunna ringmärka.

Jag har tidigare erfarenhet från Landsjöns fältstation där jag assisterade deras (då) fyra regelbundna ringmärkare under flera år. Det var meningen att jag skulle fortsätta att lära mig, och till sist ta certifikat, men jag var tvungen att avbryta då jag gjorde värnplikt, och sedan när jag flyttade hit till Göteborg (det är cirka 4½ år sedan jag hjälpte till senast) har det bara inte blivit av att jag hört mig för.

Jag bor i Tynnered, men så länge det går bussar eller spårvagnar och det inte är alltför långt är det inget problem att ta sig runt.

Tacksam för svar,
Daniel

2005-01-16 14:48:39


Daniel Gustafsson     



Certifikat? Licens menar jag. Tror jag i alla fall... det står helt still just nu...

2005-01-16 14:53:28


Anders Melin     



Hej Daniel.
Nidingens fågelstation behöver personal under året. Som medhjälpare så vaknar snart dina gamla kunskaper igen.
Om du vill finns det plats V18. Ev licens när du kan vara ansvarig märkare gäller tyvärr bara Nidingen.
Men det är en upplevelse att vara där, så välkommen till Nidingen.
För övriga som vill till Nidingen kontakta Jonas Wikström för platsbokning. 0300-258 75


2005-01-22 15:10:10


Daniel Gustafsson     



Hej och tack!
Det är väldigt lockande, måste jag säga. Hur tar man sig till Nidingen? Och hur ser det ut där? Den erfarenhet jag har är mer eller mindre helt baserad på fångning i vassbältena kring Landsjön och bland tallarna på Vista Kulle strax intill. Hur långt innan vecka 18 måste jag meddela ifall jag kan eller inte? Jag studerar och vet inte alls hur mitt schema kommer ligga... fast vecka 18 är väl kring Kristi Himmel, va, så det borde kanske inte vara några problem.
Gäller det i så fall över en dag, hela veckan, några dar, eller annat?

2005-01-26 17:47:06

 
Anders Melin     



Hej Daniel
Kontakta Jonas Wikström för platsbokning. 0300-258 75

Han kan upplysa dig om vad som gäller på Nidingen.

2005-02-04 17:30:23



Svara på
detta inlägg