|
|
|
|
|
|
|
|
Bommen vid Krossvägen
|
|
|
|
|
Niklas Aronsson
|
|
Som många säkert har noterat sitter det en bom vid Krossvägen som gör det svårare att nå grusplanen.
Det saknas i nuläget exakt information om varför den har satts upp och om det är tänkt att bli en permanent begränsning.
Inom en snar framtid kommer ett möte att hållas med länsstyrelsen, som genom Natura2000-lagstiftningen ansvarar för att områdets värden behålls, och då ska bland annat denna fråga tas upp.
Jag återkommer med info så snart detta har hållits.
2009-09-15 09:04:09
|
|
|
|
|
|
Niklas Aronsson
|
|
Bommen har satts upp av Renova och sitter där för att försvåra kopparbränning och att det tippas olagligt på området.
Bommen ska vara uppfälld under veckorna, dygnet runt, men ska vara nedfälld från fredag eftermiddag till måndag morgon.
2009-09-26 19:55:22
|
|
|
|
|
|
Ola Bäckman
|
|
Var parkerar man lämpligast om man vill besöka viken under helgen nu när bommen är på plats?
Mvh/ Ola
2009-10-10 23:00:51
|
|
|
|
|
|
Björn Dellming
|
|
Vid modellflyget eller småbåtshamnen kan man ju alltid komma till. Småbåtshamnen och vallen till muddret är även den väg som motocrossåkarna föredrar.... 5 killar som körde omkring vid rörskär/backsvalekolonin ikväll (plåtade).
2009-10-10 23:53:53
|
|
|
|
|
|
Ola Bäckman
|
|
Ah! Kan man komma till där fortfarande alltså? Jag åkte förbi där någon gång i somras och tyckte det såg ut som om de hade gjort om så att man inte kom fram till småbåtshamnen längre.
2009-10-12 09:37:32
|
|
|
|
|
|
Ola Bäckman
|
|
Idag blev jag instängd i Torslandaviken. Klockan var bara 16 när jag skulle åka hem. Tack och lov fick jag bara vänta en halvtimme innan de kunde komma och öppna bommen men tjejen som öppnade sade att det kan dröja om de har mycket att göra. Tydligen är det någon papphatt (eller flera) av de som jobbar på området som stänger bommen för tidigt vilket har hänt åtskilliga gånger.
Kan ju vara bra att veta för er som parkerar inne på området. Kan vara tungt om man har bråttom hem en eftermiddag.
2010-04-07 17:22:43
|
|
|
|
|
|
|
|