FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kvadratjakten 9 maj

Pär Lydmark     



Det börjar närma sig Kvadratjakten igen, datumet för vårens upplaga är (som tidigare har annonserats både här och i FpV) lördagen den 9 maj.

Anmälningar tas emot i den här tråden. Uppge:
1. Lagnamn
2. Namn på alla deltagare
3. Plats där ni tänker stå (komplettera senare om ni inte bestämt er)

Eftersom Skärfläckans dag ska gå av stapeln den 3 maj kommer ingen nyhet upp om Kvadratjakten förrän efter det, men är ni osäkra på några regler hänvisar vi tills vidare till nyheten från i höstas om just Kvadratjakten.

2009-04-28 22:29:21


Markus Lagerqvist     



Här kommer en halv anmälan från Lagerqvist/Dellming med lite oklar vidare laguppställning och lagnamn - men platsen är i alla fall klar :) Öxnäs!

2009-05-01 17:03:11


Hans Börjesson     



Utan att ha pratat med mina lagmedlemmar anmäler jag mig för torslandaviken.

/Hans

2009-05-02 10:06:24


Niklas Aronsson     



Hänger på i Hasses lag om han vill ha mig med.

2009-05-02 15:41:07


Pär Lydmark     



För att få lite fart på den här tråden anmäler jag följande:

Lag: Norska Floggsällskapet

Laguppställning:
Johan "Flogge Floggelito" Svedholm
Anders "Snoop Floggy Flogg" Kronhamn
Mikael "Flogging Molly" Molin (?)
Pär "The Flogglady" Lydmark

Lokal: Vi är på jakt efter bästa tänkbara floggterräng och rekar för tillfället febrilt i området mellan Brottkärr och Hovås, så vi preliminärbokar någonstans längs den sträckan.

Hur är det med övriga deltagare? Vi borde kunna ha ett par lag till på gång tycker jag!

2009-05-05 21:39:46


Hans Börjesson     



Japp, lag Torslanda Diggers består preliminärt av Roger Eskilsson, Niklas Aronsson, Barbro och Per Björkman och undertecknad. Blir det klent med lag har vi pratat om att splitta oss i 2 lag.

/Hans

2009-05-06 08:20:29


Gunilla Jarfelt     



(Skulle vara glad att få med nyheten på första sidan om Fågelskådningens dag på söndag så fort det går. Det är mycket nu....)

2009-05-06 13:50:04


Per Björkman     



Torslanda Diggers verkar tappa en deltagare, som ska lära sig andas riktigt denna dag.
Men vi kör hårt på kvadranten Hasse, Gaisarn, Babbsan å Pelle. Lite med regn så blir muddret optimalt, med ett myller av vadare...

2009-05-07 15:27:00


Pär Lydmark     



Norska floggsällskapet har nu bestämt sig för att stå på Havsklinten vid Brottkärr, där vi lekande lätt kommer kamma hem segern. Det kan inget mudder ändra på, oavsett regnmängd som faller innan dess...

2009-05-08 10:09:19

 
Pär Lydmark     



Ok, det verkar bara bli tre lag den här gången. Så går det när man bestämmer datumet för långt i förväg uppenbarligen... Vi får kanske ompröva det inför hösten.

Men nu kör vi så det ryker i alla fall, det ser ju ut att bli en hård match. Samtliga lokaler (Torslandaviken, Öxnäs, Havsklinten) har ju vunnit tidigare år, så det lär bli stenhårt om segern (även om vi till slut tar hem den). Då ses vi på artgenomgången i Torslandaviken så snart som möjligt efter kl 12, precis som vanligt.

2009-05-08 20:12:21



Svara på
detta inlägg