FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Rådamotet

Johannes Löfqvist     



Hej. Såg att i Svalan heter motet där man svänger av mot Mölnlycke fortfarande Rådamotet. Medan det heter Mölnlyckemotet när man kommer på motorvägen. Är det något som ska ändras eller ska Svalan och verkligheten vara olika? Undrar /Johannes L

2007-02-25 18:57:34


Uno Unger     



Rådamotet är taget ur luften, då jag inte visste att det fanns ett namn. Eftersom det är skyltat Mölnlyckemotet vid motorvägen så ändrar jag till det.

2007-02-26 11:58:00


Aimon Niklasson     



Och varför inte klämma till med avfart 72 oxå (med risk för att vara tjatig) enligt länken nedan. Skälet om det nu finns något är väl att när man närmar sig ett mot som man ej kommer ihåg vad det heter så är man lite mer förberedd eftersom dom ju i alla fall kommer i ordning!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksv%C3%A4g_40#Namngiv...

inte särskilt poetiskt kanske men ändå

2007-02-26 12:10:23


Uno Unger     



Det var just det där med det poetiska! Om möjligt tycker jag att man så långt det går försöker undvika siffror av den typen i lokalnamnen, i de fall då det finns namn.

Aimon, med den länk du angav kan man ju ändå korrelera nummer till rätt namn.



2007-02-26 12:35:24


Johannes Löfqvist     



Jag har för mig att det har hetat Rådamotet tidigare. Men det kanske bara är något jag har fått för mig. :) Kanon att det är ändrat iaf. /Johannes L

2007-02-26 17:14:57


Elon Wismén     



Jag börjar bli lite nyfiken på var vid Mölnlyckemotet du står och sträckskådar, Johannes? Är det nåt berg ovanför företagsparken?

2007-04-15 13:20:49

 
Johannes Löfqvist     



Nope. Står på en bergknalle söder om gamla Boråsvägen. Precis vid rondellen när man kör in till Mölnlycke så finns berget mellan rondellen och Rådasjön. Står man på berget han man utsikt över större delen av Rådasjön samt har bra vy över mycket annat med. /Johannes

2007-04-15 18:44:09



Svara på
detta inlägg