FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Rapporter dyker inte upp

Daniel Gustafsson     



Hej!
Är det någon annan som har problem med att rapporter gällande förra månaden inte dyker upp i den personliga obsboken (och därmed kanske inte alls)? Jag har inte rapporterat dagligen, och nu när jag ska beta av de senaste veckorna har jag just detta problem. Uppgifterna sparas, enligt det där pop-up-fönstret, men de dyker inte upp i den personliga obsboken. Det tycks bara gälla obsar under juni, dock, för det jag sett i juli kommer in utan problem.

2006-07-06 12:24:52


Uno Unger     



Det är möjligt att den personliga dagboken bara uppdateras en gång per dygn och då nattetid. Om du vill kolla att obsarna ändå är inlagda så prova under fliken "Visa fynd" och därefter fliken "Övriga inställningar", där du markerar "Visa egna rapporterade obsar" och till sist trycker på fliken "Administrera fynd".

2006-07-06 15:38:39


Nils-Erich Karlsson     



hej.Har ett liknande problem. mina obsar rapporteras i vanlig ordning,obsarna finns med i "Dagens fågel",MEN när jag går in i art listan för Bohuslän så finns det inte en enda obs registrerad på mej.Har kontaktat rapportkommiten via mejl 3 ggr. sedan början på februari 09,dock utan ett livstecken från ansvariga.Det minsta man kan begära är väl ändå ett svar,så att man kan hoppas på att felet inte kvarstår i all evighet, för isåfall tappar man ju lusten att rapportera överhuvudtaget. M.v.h Nisse Karlsson

2009-04-28 12:32:12


Per Flodin     



Hej, Rrk kan inte hjälpa dig med detta problem. Skicka ett mejl till svalansupport@gmail.com När rapportörer inte dyker upp i listorna i statistiken brukar det handla om att rapportören vid registrering av sitt konto markerat sig själv som "organisation" och sådana rapportörskonton tas inte med i statistiken. Om detta är problemet i ditt fall kan svalansupport svara på. Mvh Per Flodin

2009-04-28 21:35:29


Peter Strandvik     



Sänd mailen till mig, med dina frågor, det är jag som adm Svalan i Bohuslän, (och är med i rapportkommittén), men har tyvärr inte nåtts av dina sända frågor.

Hälsn
Peter Strandvik
(peter.strandvik@ptj.se)

2009-04-29 11:50:58

 
Nils-Erich Karlsson     



Hej Per / Peter.
har skickat 2 mejl ang. detta problem till svalansupport,utan att få svar.därefter skickade jag 1 mejl till Per Flodin med samma frågeställning,utan livstecken där heller,förrän i detta forum.
Nu sätter jag mitt hopp till Peter Strandvik,så får jag hoppas att det löser sig.
Hälsn. Nisse Karlsson

2009-04-29 13:03:10



Svara på
detta inlägg