FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Atlasinventeringen 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Atlasinventeringen


Till
översikten
Misslyckad häckning ?

Tommy Mogren     



Jag har rapporterat ett Talgoxe par som häckar under grannens tegelpannor. Nu precis innan ungen/ungarna skulle lämna boet så såg jag en Skata som norpade minst en unge och flög i väg med. Grymt beteende...
Jag såg enbart en unge tas ur boet, men efter detta hördes inget mer och föräldrarna har nu gett upp och undersöker mina andra tomma holkar efter en nystart.

Hur rapporterar jag detta ? Misslyckad häckning ?
Vad gör jag i så fall med min första rapport ?

Tommy

2006-06-10 22:14:27


Kristoffer Nilsson     



Du kan väl ex-vis rapportera häckningen som 19 "hörda ungar", tycker jag. Huruvida skatbeteendet är "grymt" eller inte avstår jag från att kommentera... Må väl!

2006-06-10 22:58:12


Tommy Mogren     



Kristoffer,

Ok, det var så jag rapporterade dom först. Då behövs ingen ändring av obsen nu då efter det som hände.

Är ju svårt att veta alla sådana här detaljer eftersom det inte finns någon (som jag har hittat) tydlig förklaring för alla kriterier och användande på nätet idag.

Undrar hur många fler det är som rapporterar, som inte tillhör den gamla skaran skådare som kan detta utantill ?

Tack för hjälpen!

Tommy

2006-06-11 11:19:43

 
Magnus Unger     



Noterade igår att det ganska nyligen lagts till Misslyckad häckning intill kriterierna, det ligger mellan nummer 18 och 19 i aktivitets listan när man rapporterar i svalan om jag inte kommer ihåg fel. Undrar vad som händer om man rapporterar detta, då får den ju inte ett av de 20 ordinarie kriterierna, eller?

2006-06-12 08:37:44



Svara på
detta inlägg