FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Cykeljakten 2006

Magnus Unger     



Årets omgång av cykeljakten kommer att gå av stapeln lördagen den 10 juni, med söndagen som reservdag. Reglerna blir precis som förra året:

- Enda tillåtna transportmedlet under tävlingen är cykel. Det går bra att ta med cykeln på en färja, men annars är ingen form av liftning eller cykeltransport tillåten.

- Man kan tävla individuellt eller i lag om max tre personer. Tävlar man i lag måste samtliga lagmedlemmar observera samtliga arter för att de ska få räknas.

- Startpunkten är valfri, och hur man tar sig dit är valfritt. När man väl börjat skåda är det dock bara cykel som gäller.

- Starttiden är valfri efter kl 0:00.

- Målgång och artgenomgång sker kl 15:00 på Villa Ekliden i Västra Frölunda. Man måste cykla hela vägen fram till målet, det är alltså inte tillåtet att sluta skåda strax innan klockan tre, ställa cykeln och ta bil eller liknande till Ekliden.


Anmälan sker genom att svara på denna tråd i forumet, hoppas så många som möjligt kan vara med.


2006-06-01 14:19:25


Hans Börjesson     



Du är ute i god tid om jakten är 10 maj (2007?)... :-)

2006-06-01 15:05:39


Daniel Gustafsson     



Skulle gärna vara med, men någon stal min cykel i natt, och jag vet inte om jag hinner skaffa en ny tills dess.

2006-06-01 15:35:32


Ola Bäckman     



Attans! Sön är klart bättre för mig iaf. (Eftersom jag inte kan Lör). :-) Hade ju varit kul med en revanch i år.

2006-06-01 16:01:21


Magnus Unger     



Sorry 10 juni skall det ju vara :), det är nu korrigerat.

Som sagt söndag kan också fungera, vi tar helt enkelt den dag då flest lag kan delta, så sätt igång och anmäl er och ange vilken/vilka dagar ni kan den helgen.

2006-06-02 09:27:25


Ola Bäckman     



Lag Ola Bäckman och Andreas Nyström anmäler sig. Vi kan dock endast Söndag som sagt.

2006-06-06 14:51:06

 
Magnus Unger     



Intresset för årets cykeljakt är minst sagt lite svalt :)

Kan det möjligen vara så att fotbolls VM gör folk lite tveksamma?

Lördagen den 10:e verkar ju oavsett vara uteslutet, men även söndagen den 11:e verkar det inte vara så stort intresse för. Kan söndagen den 18:e möjligen passa fler?

Det hade ju varit kul om vi blev mer än två lag annars blir det ju inte mycket tävling av det. Hur är det med de andra lagen från förra året?

2006-06-08 08:40:09



Svara på
detta inlägg