FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustobsar 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustobsar


Till
översikten
Ej på Kustobsar

L. Stefan Andersson     



Ännu drygt 30 min efter min inrapportering på Svalan har inte mina obsar dykt upp Kustobsar, vad kan detta bero på?

2005-09-24 15:56:42


L. Stefan Andersson     



Lyser fortfarande med sin frånvaro men det gäller nog inte enbart mig då inget nytt kommit upp på halva dan.....

Lite "tyket" under Äldre obsar står "Error2: The download of the specified resource has failed." ?!

2005-09-24 17:58:27


Magnus Unger     



Det beror på ett fel på den sidan vi använder för att hämta obsarna från svalan, detta innebär att inga mer obsar från idag lördag kommer uppdateras. Felmeddelandet betyder just det som det står att den misslyckats att hämta den senaste infon från svalan.

Anledningen att den visar en del obsar är för att vi vid varje hämtning av obsar från svalan sparar undan de obsar vi hämtat så att vi skall kunna visa något även om svalan slutar fungera.

På måndag hoppas vi att detta kan fixas när svalanpersonalen är tillbaka.

Jag skall undersöka om det är en specifik obs som orsakat felet och se om jag kan fixa det manuellt.

2005-09-24 20:19:34


Magnus Unger     



Har nu undersökt lite grann och konstaterat att det är hallandsobsarna som det är nåt fel på.

Använd filter och välj Område = Göteborg eller Bohuslän för att se de senaste av dagens obsar, dock kan man inte få ut de senaste obsarna från Halland.

2005-09-24 20:25:03

 
Magnus Unger     



Problemet är nu fixat och man kan nu komma åt helgens och måndagens obsar.

2005-09-27 12:09:00



Svara på
detta inlägg