FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Ny lokal: Hassledalbergen, Askim

L. Stefan Andersson     



Jag har idag besökt en utsiktspunkt som ligger strax norr om Hassledalen i Askim. Då jag ej kunde finna något lämpligt namn på någon karta konstruerade jag ett sådant med närmsta namn på kartan som utgångspunkt.

Man når lokalen genom att ta vägen mot Årekärr och strax vänster efter transformatorstationen kan man parkera och sedan gå upp på grusväg ( avstängd med bom ) eller varför inte cykla upp som jag. Vid vägens ände ligger en obemannad radarstation som man går förbi och ut på berget till väster. Här har man en vid utsikt framförallt mot väst men sikten mot norr och syd duger också.

Min förhoppning är att denna lokal kan vara en hygglig sträcklokal fr.a för rovfågel och jag kommer att besöka denna en del i framtiden.

Fråga till Uno som är ansvarig för lokalnamn är om mitt namnförslag är okey eller om annat är lämpligare?

Mvh: Stefan Andersson

2005-05-15 15:40:48

 
Uno Unger     



Ok, vi kallar lokalen för "Hassledalsbergen, Askim" (jag lade till ett s) och jag gjorde om lokalen till en allmän rapporteringslokal. Besök platsen och spana efter den bruna gladan som rapporterats i Gbg-trakten senaste dagarna!

2005-05-15 16:55:02



Svara på
detta inlägg