FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Sjöfågelinventering 4 februari

Elon Wismén     



Hej!
Kan vi få ihop en sjöfågelinventering lördag den 4 februari, tror ni? Förra vintern blev den inte av på grund av ett riktigt ruskväder både lördagen och söndagen. Men vi i GOF:s inventeringsgrupp vill gärna fortsätta med denna inventering så långt det är möjligt.

Jag bifogar ett schema där man kan skriva upp sig på en viss sträcka eller flera. Det är lite olika längd på olika sträckor men i regel kan man hinna med ett par stycken på en dag.

Som tidigare år så går det till så att man räknar alla sjöfåglar längs sträckan och rapporterar in sina fynd på Artportalen, så fångar jag in dem där. Det går också bra att skicka uppgifterna till mig på e-post elon.gof@gmail.com om det föredras.

I det möjligen lite luddiga begreppet "sjöfåglar" ingår svanar, gäss, änder, lommar, doppingar, havsfåglar, rallar och sumphöns, vadare, måsar, tärnor, labbar och alkor.

Skulle det vara riktigt uselt väder lördagen den 4:e så siktar vi på att genomföra detta på söndagen den 5:e istället.

Jag svarar gärna på frågor på elon.gof@gmail.com eller 073-2670194 eller på Facebook.

Det är ett par veckor kvar och jag hoppas verkligen att det finns tid och intresse för att delta i denna spännande inventering.

Schemat är ett Google-dokument som finns här och jag hoppas att tekniken är på vår sida, så att det går att fylla i det.

Elon,
för GOF:s inventeringsgrupp

2017-01-16 21:11:35


Elon Wismén     



Det ser ut att bli dåligt väder imorgon och bättre på söndag. Jag skulle vilja veta om det är någon av er som har satt upp er som INTE kan inventera på söndag.

2017-02-03 16:46:24

 
Elon Wismén     



Vi får göra så här: de som kan på söndag inventerar då. De som bara kan imorgon lördag försöker genomföra det då, men söndag får vara "huvudalternativet".

2017-02-03 21:34:46



Svara på
detta inlägg