FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
sportfiske

Bert Olsson     



Jag besökte Välen i dag kl13:00.Då fick jag se tre som stod och fiskade nere vid betongröret.Nu undrar jag om detta är tillåtligt? Det var intte en fågel på vattnet ,inte heller på ängen. Mvh Bert Olsson.

2011-04-16 19:31:57


Bert Olsson     



sportfiske.Jag stavade fel det skall vara tillåtet inte tillåtligt.Mvh Bert.

2011-04-17 11:06:59


Magnus Lundström     



Verkar inte som någon vet eller vill svara?? Men jag ska ta upp det i Fågelskyddskommittén. Såvitt jag vet så är ju inte Välen fågelskyddsområde så man får väl gå hur man vill. Ingen aning om vad för datum som gäller för fisket men det finns väl bestämda fisketider för gädda, lax och havsöring. Men det är väl bara gädda som är aktuell vid Välen. Svårt att tänka mig att det skulle bli nån rusning till Välen med sportfiskare. Området är väl knappast känt för fisket.

2011-04-21 19:25:40


Roger Eskilsson     



Från och med den första April är det tillåtet att fiska Havsöring. Hela området runt omkring Välen är bra för att fiska Havsöring. Har själv krokat av många öringar i vikarna runt Välen. Betongröret vet jag inte vilket det är? Hur vanligt är det att det fiskas i Välen?

2011-04-21 22:24:27

 
L. Stefan Andersson     



Har genom åren endast sett fiskare stå på pirar och bryggor i yttre Välen och Bjöla båthamn. Även om det skulle gå upp en del öring i Stora ån kan det inte vara vidare bekvämt att traska ut i den sega gyttja som täcker de grunda bottnarna i viken. I övrigt består fiskbestånden i Välen knappast av någon större fisk.

Cementröret är det dagvattenrör som mynnar ut nedanför obsplattformen.

Mvh. Stefan

2011-04-23 15:09:53



Svara på
detta inlägg