FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Observationer 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Observationer


Till
översikten
Gåshybrider. Vilka visas?

Aimon Niklasson     



Rapporterade idag den troliga gåshybriden vid Välen som setts här redan förra året och som möjligen tidigare varit i Oslo. Den bar ring på höger ben precis som tidigare. Tidigare sällskapat med en vitkindad gås nu idag med en kanadagås!
Söker man i Svalan finns flera rapporter om hybrid
vitkindad gåsxsnögås ex från igår men den visas ej i Kustobsar (om dom ej fotograferats) däremot har det idag rapporterats ett annat förslag till gåshybrid som däremot syns i Kustobsar och som har väldigt många röda streck. Kanske bör de hybrider som finns i Svalan kunna ses även på Kustobsar eller har jag missat någon klurighet när det gäller att rapportera just hybrider. Kanske behöver detta ses över?


2010-03-30 21:30:34


Peter Strandvik     



Det finns (tyvärr??) inte alla hybridkombinationer i artportalen, vilket ställer till bekymmer vid rapporteringen.
Svalan adm har uppmärksammats på detta, men ytterligare påstötningar behövs sannolikt...
Eller så väntar man på nästa version av Svalan
(hösten -10)?

Peter S

2010-03-31 10:25:00


Aimon Niklasson     



Kombinationen vitkindad gås X snögås finns i Svalan vilket jag använde som förvalt inmatningsnamn men detta var inte problemet utan jag kan i varje fall inte i min webläsare se att det visas i Kustobsar!

2010-03-31 10:58:44


Peter Strandvik     



Då är det sannolikt rrk Gbg som måste ange denna komination av hybrid som förekommande i Gbg-regionen.
för att "arten" överhuvudtaget skall visas.

Peter S

2010-03-31 11:50:18

 
Johan Svedholm     



Check!

2010-03-31 14:10:34



Svara på
detta inlägg