FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Foto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Foto


Till
översikten
digiscoping

Emanuel Sääf     



Hej!
Har läst på vissa hemsidor om folk som har byggt egna adapters till sin tubkikare så att det går bättre att digiscopa , hur bygger man en egen adapter?? och vad finns det för andra tricks man kan göra om man ska digiscopa?

Mvh Emanuel

2005-01-07 15:34:07


Pär Lydmark     



När det gäller att bygga egna adaptrar har jag inget att tillföra, men för övriga tips och tricks kan du ta och titta in på min hemsida:

» http://www.lydmark.com

Klicka på menyalternativet "Digiscoping" så kommer du till min digiscoping-sida med diverse tips m.m. Bildsektionen av sidan är inte uppdaterad sen i somras, men digiscoping-informationen håller än i alla fall.

2005-01-07 16:05:27


Emanuel Sääf     



Hej! Tack så mycket

2005-01-07 17:06:11


Daniel Pettersson     



Och varför har du slutat med att uppdatera det? Det är ju tragiskt, samma med Sandberg och Dellming. Skaffar ni nya sidor eller vad händer?

2005-01-19 16:56:07


Magnus Unger     



Jag har själv haft en fotosida som gått i graven, jag tror det beror på att det tar för mycket tid egentligen, men att det är kul i början, så var det i alla fall för mig.

2005-01-19 18:15:50


Pär Lydmark     



Anledningen till att jag inte orkat uppdatera med nya bilder är att jag tröttnade på sidans design efter några månader och ägnade all tid åt att göra en ny layout istället för att lägga upp bilder. Detta händer mig varje gång, tror det var åtminstone femte gången i ordningen jag slutat uppdatera min hemsida pga att jag börjat bygga en ny sida istället. Har för närvarande byggt två versioner sedan den som ligger ute, men inte orkat ladda upp någon av dem :) I tankarna har jag redan kommit på ytterligare en bättre layout, så ni inser ju alla hur det här kommer att sluta...

2005-01-19 23:34:35


Daniel Pettersson     



Haha så pass. Jag har också lite små problem med det där, byter design på bildsidorna ibland så det blir lite hifshafs. Men jag tycker helt klart att ni ska skita i layouten bara bilderna kommer ut! Fantast som man är blir man ju bara ännu mera "triggad". Sandbergs Spetsbergsgrissla är ju bara ett måste. Kämpa på i Götet nu!
Hemsidan heter för övrigt www.fagelfoto.se

2005-01-20 16:55:52


Daniel Pettersson     



Tilläggas kan väl även göras att jag skulle nog inte vara lika mycket fågelskådare om jag inte hade kameran, kombinationen triggar en. Sen har ju jag två polare i Aron och Anton (SOFUK) som också fotar och då måste man ju försöka sätta dem på plats.

2005-01-20 16:58:38


Leif Andersson     



Den som är intresserad av digiscoping och har Zeisstub bör kolla en nyhet som enklast nås via www.steves-digicams.com. Gå till artikeln "Carl Zeiss sports optics..."

2006-09-21 17:05:09

 
Björn Dellming     



Jag slutade uppdatera mina två tidigare fågelsidor för att jag helt enkelt tyckte det blev för jobbigt och tog för mycket tid. Det sällsamma djuren "människan" är lat i sin natur och söker ständigt genvägar eller finner metoder för att underlätta vardagen... och individen Björn Dellming är inget undantag :)

Numera hittar man mina bilder på:
http://www.pbase.com/dellming/root&view=recent

Pbase är skitsmidigt och lätt att komma igång med... Tror inte jag kommer skaffa nån annan sida efter denna :)

Hade vart kul å veta vart Ola Sandbergs bilder numera återfinns..? Har inte sett röken av varken honom eller hans bilder på ett bra tag...?

2006-09-22 01:41:48



Svara på
detta inlägg