FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kvadratjakten 5 september (eller?)

Pär Lydmark     



Det börjar dra ihop sig till Kvadratjakt igen. Eller ja, det är faktiskt en hel månad kvar, men vis av erfarenheten från i våras tror jag vi ska börja kolla läget redan nu.

Efter att många önskat att vi långt i förväg skulle spika datum för tävlingarna gjorde vi det redan i höstas och förhoppningen var ju att det skulle leda till fler deltagare än med tidigare års korta varsel och velande hit och dit om datum. Med facit i hand från i våras vet vi att det blev tvärtom (bara tre lag med få deltagare). Det är med andra ord ingen idé att köra huvudet i väggen igen, utan jag föreslår helt enkelt att vi går tillbaka till den gamla modellen.

Alltså: Förslaget ligger på lördagen den 5 september. Hur ser det ut för er som känner er sugna på att vara med? Passar det, eller skulle det passa bättre helgen innan eller efter? Kolla gärna med eventuella lagmedlemmar och meddela eran status här, så spikar vi ett datum om några veckor när vi vet läget.

Det kan som vanligt bli en lång, velig tråd det här... men hellre det än två deltagande lag :)

2009-08-06 10:00:51


Jan Mogol     



Föreslaget datum är utmärkt och Kryssarklubben Westgötarne är med.

Fjolårets lag - bestående av Janne Mogol, Anders Jihmanner och Tore Holsendahl - parkerade sig vid Brännholmsviken på Styrsö. I år ämnar vi satsa på Killingsholmen.

Janne och Anders kvarstår i laget. Ny i laget är Anna Jihmanner. Tore Holsendahl är antingen i Bulgarien eller på Killingsholmen. Vi får se.

Tidigareläggs tävlingen en vecka tvingas Westgötarne dessvärre lämna walk over.

2009-08-06 13:20:35


Johannes Löfqvist     



Är det inte så att gof har en resa till det vackra skåne just den helgen. Men det kanske går bra ändå. /Johannes L

2009-08-06 14:33:36


Björn Dellming     



Jag anmäler mig själv och min ständigt närvarande vapendragare herr Lagerqvist (för tillfället en smula frånvarande i Brasilien) till vinnarrutan. Har inte konfererat med honom än, men jag vet att han vill vara med. Datum spelar inte så stor roll. Allt funkar så länge vi inte har förhinder.

Eftersom detta är årets höjdpunkt tänkte vi stå på just denna så vi ser längst av alla.

Återkommer!
/Örn Dellming + Marcusiño Sambaqvist

2009-08-06 22:28:24


Elon Wismén     



Japp, GOF-resan är den helgen... Vi som ska dit kanske kan annektera Nabben lite temporärt och spöa skiten ur er andra fullständigt...

2009-08-07 08:01:10


Kristoffer Nilsson     



Går det att ha en ruta vid Slettnes fyr också? :)

2009-08-07 16:28:13


Björn Dellming     



Vi snor Nötholmen på Hönö / We snot the Nut islet on Chicken island.

2009-08-14 17:00:46


Martin Oomen     



Stefan Svanberg samt undertecknad rättar in sig i ledet och ställer upp med ett lag!
Det mesta är i nuläget oklart men lördagen passar oss bra. Vi ber att få återkomma med plats, lagnamn etc
evt får vi med oss ytterligare en lagmedlem då fjärilssäsongen börjar lida mot sitt slut i september ;-)

2009-08-16 04:09:38


Magnus Unger     



Jag hakar på Oomen och Svanberg, och preliminärbokar Vrångö som kvadrat.

2009-08-20 10:24:37


David Armini     



Den 5:e september är det som bonus Riksmästerskapen i tomtskådning. Förlägg kvadraten på tomten och var med i två tävlingar på en gång :-)
http://www-pp.hogia.net/bengt.stridh/Enhagen/yardbird.html

2009-08-27 17:03:40


Pär Lydmark     



Jag passar på att sammanfatta läget så här fem dagar innan slaget står:

Lag 1
Kryssarklubben Westgötarne
Killingsholmen

Lag 2
Örn Dellming m fl
Nötholmen

Lag 3
Svanberg/Oomen/Unger
Vrångö

Sen tillkommer ett lag med mig, Johan Svedholm m fl inom kort, vi rekar lokal för tillfället. Pratade även nyss med Niklas Aronsson som ska försöka ro ihop ett lag. Det borde åtminstone kunna bli fem lag alltså, men det vore ju kul med ännu fler... Några på gång?


2009-08-31 18:32:22


Pär Lydmark     



Sådär, nu har vi i alla fall spikat lokal efter att Johan har varit ute och rekat i det fina vädret. Vi kommer stå på Kviberget som ligger precis vid Bjöle hamn, precis utanför Välen. Återkommer med laguppställning när den är fastställd.

2009-08-31 20:47:56


Olof Armini     



Hej!
Hoppas det går bra med kvadratjakten!
Jag kör samma dag en Davidvariant från "nya" bostadsrätten i Joberg. Kan bli giftig - se Svalan från 1 sept.
Olof

2009-09-02 09:58:57


Johan Svedholm     



Nå, så kommer här då en officiell anmälan från det illustra sällskapet ”Svenska Ankademien”. Tre av de aderton har tagit en paus i arbetet med att utse årets Fogelpristagare i kvitteratur, och ämnar flytta sina stolar till Kviberget, Välen på lördag.

De trenne utvalda är Pär ”Stare Allén” Lydmark, Mikael ”Orrace Engdahl” Molin samt Johan ”Skatarina Trastenson” Svedholm. Vår oanständige sekreterare Anders ”Peter Engspip” Kronhamn ämnar dessvärre inte deltaga i helgens litterära massaker.

För Ankademien, med brelle och skrak,
/Skatarina


2009-09-03 19:53:56


Martin Oomen     



Ytterligare en officiell anmälan följer här från Team Elegancia, som består av Stefan Ardbeg Svanberg, Magnus Higland Park Unger & Martin Macallan Oomen. Skärgården verkar inge kul så vi satsar istället på fjolårets vinnarlokal, Öxnäs

/Oomen




2009-09-04 03:55:25


Pär Lydmark     



Ok, så här ser startfältet ut dagen innan:

Lag 1: Kryssarklubben Westgötarne
Deltagare: Janne Mogol, Anders Jihmanner, Anna Jihmanner
Plats: Killingsholmen

Lag 2: -
Deltagare: Örn Dellming, Marcusiño Sambaqvist
Plats: Nötholmen

Lag 3: Team Elegancia
Deltagare: Stefan Ardbeg Svanberg, Magnus Highland Park Unger, Martin Macallan Oomen
Plats: Öxnäs

Lag 4: Svenska Ankademien
Deltagare: Pär ”Stare Allén” Lydmark, Mikael ”Orrace Engdahl” Molin, Johan ”Skatarina Trastenson” Svedholm
Plats: Kviberget, Välen

Vi hoppas att det vinden mojnar under natten som utlovat. Prognosen för imorgon ser ut att innehålla enstaka skurar och ganska svaga vindar från sydsektorn, så det kanske kan bli en del fart på sträcket ändå med lite tur. Se detaljerad prognos timma för timma här:

http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Göteborg...

Eftersom prognosen dock visar på regn vid 13-14-tiden föreslår jag att vi istället för sedvanliga Torslandaviken lägger artgenomgången på Ekliden, så har vi tak över huvudet om vädret vill sig illa. Jag tar med nycklar och eftersom vi är det lag som står närmast Ekliden ska det nog vara öppet när övriga anländer.

Tävlingstid är som vanligt 0:00-13:00, notera artsumma varje timma och total artlista.

Må bästa lag vinna!

/Stare Allén


2009-09-04 14:08:00

 
Markus Lagerqvist     



Även Örn & jag överger i sista stund skärgården för fast mark under fötterna - blir trotjänarern Torslandaviken som får bevisa sin kapacitet istället!

2009-09-04 18:43:17



Svara på
detta inlägg