FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Fågelskydd 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Fågelskydd


Till
översikten
Årskryssa tjäder och gör en insats för ett hotat område!

Christer johansson     



Fågelskyddskommitten söker folk till en inventering lördag morgon och förmiddag den 19 april i Landvetter Park-området (området är hotat av en golfexploatering och ligger söder om Landvetter samhälle, norr om Skärsjön). I området finns troligen ganska gott om tjäder. Kanske även sparvuggla, trana m.m. Vi kommer även att leta efter åkergroda. Alla är välkomna att delta, du behöver inte kunna känna igen alla arter. Anmäl dig snarast till christer.johansson@gof.nu


2008-04-06 11:22:24


Stig Fredriksson     



Kan tyvärr inte vara med på inventeringen, men läste i dagens Svenska dagbladet skriver (Lars Berge) att Svenska golfförbundet har förlorat 14 000 medlemmar det senaste året. "Ute i landet går den ena golfbanan efter den andra i konkurs." Det kanske kan räcka med golfbanor nu. Om inte annat borde ekonomiska argument kunna fungera.


2008-04-07 09:57:38


Berndt Lindberg     



Tyvärr Christer har vi vår årliga exkursion till Hornborgasjön (fulltecknad, 28 pers) den dagen. Jag hade annars personligen gärna varit med. Hoppas du får bra gensvar ändå! /Berndt

2008-04-07 12:17:04


Stina Thelander     



Alla har kanske inte ens varit i detta fantastiska område? Området i sig är ju väl värt att trava genom även om tjädern skulle gömma sig. Tyvärr kan jag inte vara med på inventeringen på lördag.
Men ni blir tillräckligt många Christer?


2008-04-14 06:56:57


Magnus Lundström     



Jag är med! Hur man nu tar sig dit?

2008-04-14 21:33:34

 
Magnus Eriksson     



Extremt trevlig exkursion. Även om jag bara såg en oidentifierad fågel i tjäderstorlek flyga in bland granarna var dagen helt underbar med väder, obsar och miljön. Låt oss verkligen hoppas att detta område inte blir exploaterat.
Jag åker gärna ut igen och letar fåglar i området eller grodor för delen. Vi hittade ju inga åkergroder men väl en del vanliga, och en hel del rom. Plus en simmande skogsödla, kan inte det räknas som ovanligt =)?

Det var ju en hel del som hade lite finare kameror med sig än vad jag hade, vore kul om ni ville dela med er av några av bilderna. Tänker mest på de gruppbilderna ni tog. Har ni någon sådan får ni gärna skicka dem på min mail gorson5@gmail.com

2008-04-21 09:39:45



Svara på
detta inlägg