|
|
|
LOGGA IN |
|
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Säljes: Kowa Prominar TSN-883 + 20-60 zoomokular
|
|
|
|
Simon Fergin
|
|
Säljer min Kowa Prominar TSN-883. Den är i absolut nyskick. Det är en av de absolut bästa tubkikarna man kan ha. Tillhörande skyddsfodral medföljer. Tuben finns i Växjö men kan eventuellt skickas. Hör gärna av dig om du är intresserad eller har några frågor.
Pris: 28.000 kr
Nypris inkl okular 34.000 kr.
Info från tillverkaren:
- PCF (Pure Flourite Crystal) fluorid linser för utökad skärpa, färgåtergivning och ljusinsläpp. - Faskorrigerande Schmidt-Pechan prisma med C3 dialektrisk coating, som är överlägsen de gamla aluminium och silver spegel coatingarna. - Magnesium legerings konstruktion gör både inre och yttre delarna tåligare och stabilare. - Grov och fin fokusjustering. -Avdragbar solskydd. -Bajonett fattning till okularet. -Snabbsökare. -Roterande stativring som underlättar observationer och fotografering från diverse positioner såsom från bil, gömsle, träd etc. -Väldigt ljusstark tub tack vare bl.a. ett 88mm objektiv. Perfekt för skådning i skymning. -Extremt vatten och fukttålig ((JIS klass 7). Tekniska data:
- Objektiv diameter: 88mm. - Närgräns: 5m. - Vattentät och fukttät. - Längd: 343mm. - Vikt: 1520g. - Garanti: 10 års. Allt gott, Simon
2019-11-03 06:20:37
|
|
|
|
Tore André
|
|
Hej!
Jag är intresserad av din tub. Finns den kvar? Hur gammal är den? Jag tänker, hur många års garanti finns kvar?
mvh Tore
tore.m.andre@gmail.com
2019-11-11 15:22:28
|
|
|
|
|
|
|
|
|