|
|
|
LOGGA IN |
|
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Holkar - Sv.vit flugsn.
|
|
|
|
Kristian Thisted
|
|
Hej & H! Jag har ett angenämt problem med mina holkar i en kohage (c:a 200 X 75 m). Den stygga svartvita flugan kör bort det mesta i sin närhet. Tills i fjol var det rätt ok med en flugsnappare i ena ändan av kohagen men i fjol häckade ett par till i andra ändan av hagen. Dessa två revir täckte då hela hagen. Jag kanske skall vara nöjd med detta men vad kan man annars göra? Om man går ner i hålstorlek, hjälper det?
2005-03-23 09:57:27
|
|
|
|
Peter Strandvik
|
|
Förslag!
Plugga igen (m kork tex), var tredje holk fram till 5 maj.
Mesarna har då etablerat sig o byggt i övriga holkar(?). Simsalabim, öppna resten o svartvita har lediga bostäder så att det räcker!!
Går man ner i hålstorlek, blir det bara blåmesar som häckar
Peter S
2005-03-23 10:59:36
|
|
|
|
Kristian Thisted
|
|
Hmmm låter listigt. Jag kanske kan ringa dig om du har erfarenhet av detta? Jag har många frågor...
2005-03-23 12:19:08
|
|
|
|
Peter Strandvik
|
|
Det går bra att ringa el maila!
Vi var ett antal ringmärkare som håll på med holkmärkningar, rätt så intensivt för tio-talet årsedan, Några är säkert aktiva nu oxå (Tommy Järås, Stig Fredriksson, Janne Bergqvist mfl). SOF:s hemsida har oxå en holk-länk med en del tips!
Hälsar Peter Strandvik 0702-128076 peter.strandvik@ptj.se
2005-03-23 14:57:02
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|