|
|
|
|
|
|
|
Gåshybrider. Vilka visas?
|
|
|
|
Aimon Niklasson
|
|
Rapporterade idag den troliga gåshybriden vid Välen som setts här redan förra året och som möjligen tidigare varit i Oslo. Den bar ring på höger ben precis som tidigare. Tidigare sällskapat med en vitkindad gås nu idag med en kanadagås! Söker man i Svalan finns flera rapporter om hybrid vitkindad gåsxsnögås ex från igår men den visas ej i Kustobsar (om dom ej fotograferats) däremot har det idag rapporterats ett annat förslag till gåshybrid som däremot syns i Kustobsar och som har väldigt många röda streck. Kanske bör de hybrider som finns i Svalan kunna ses även på Kustobsar eller har jag missat någon klurighet när det gäller att rapportera just hybrider. Kanske behöver detta ses över?
2010-03-30 21:30:34
|
|
|
|
Peter Strandvik
|
|
Det finns (tyvärr??) inte alla hybridkombinationer i artportalen, vilket ställer till bekymmer vid rapporteringen. Svalan adm har uppmärksammats på detta, men ytterligare påstötningar behövs sannolikt... Eller så väntar man på nästa version av Svalan (hösten -10)?
Peter S
2010-03-31 10:25:00
|
|
|
|
Aimon Niklasson
|
|
Kombinationen vitkindad gås X snögås finns i Svalan vilket jag använde som förvalt inmatningsnamn men detta var inte problemet utan jag kan i varje fall inte i min webläsare se att det visas i Kustobsar!
2010-03-31 10:58:44
|
|
|
|
Peter Strandvik
|
|
Då är det sannolikt rrk Gbg som måste ange denna komination av hybrid som förekommande i Gbg-regionen. för att "arten" överhuvudtaget skall visas.
Peter S
2010-03-31 11:50:18
|
|
|
|
Johan Svedholm
|
|
Check!
2010-03-31 14:10:34
|