FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustfoto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustfoto


Till
översikten
Bandspelare-Mp3-lagring?

Peder Kinberg     



Min Sony elva år gamla minidisc har pajat. Med den har jag både spelat in o upp fågelläten med separat mikrofon o högtalare. Samtidigt behöver jag kunna mellanlagra digitala bilder på utlandsresor. Finns det någon ny digital pryl som har alla dessa funktioner i ett? Eller måste jag fortsätta bära på ny minidisc, mikrofon, högtalare och ny mellanlagringsenhet?
Julhälsningar, Peder

2007-12-21 14:07:19

 
Thomas Samuelsson     



Hej, Peder!
För lagring av fågelläten och uppspelning av dem använder jag min musikmobil (SE W950). Den rymmer 4 GB data, vilket räcker ganska långt, inga extra högtalare behövs. Jag har alltid med min lilla bärbara dator på resor, då blir det inga problem med att lagra hur många bilder som helst. Inspelning är lite knepigare: vissa mp3-spelare ger hygglig inspelningskvalitet med bra mik. De kan också lagra mängder med bilder och fågelläten. Vissa musikmobiler fungerar både som kamera och videokamera och kan därför ta upp ljud, men förmodligen med rätt tveksam kvalitet. En billig videokamera med separat mik kan också vara en möjlighet, särskilt om film också är intressant.
God Jul!
/Thomas

2007-12-21 21:04:03



Svara på
detta inlägg